På jarfalla.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Din sop­hämtning

Kommunen ansvarar för att hämta och ta hand om ditt hus­hålls­avfall. Alla som äger en fastighet måste ha ett abonne­mang för sophämt­ning.

I hushållsavfall ingår bland annat mat­avfall, rest­avfall samt slam- och fett­avfall. Det finns olika typer av abonne­mang beroende på din bo­ende­­form och hur du vill käll­sortera.

Teckna abonne­mang och beställ tilläggs­tjänster

Abonnemang för sop­hämt­ning tecknar du genom att kontakta servicecenter, telefon: 08‑580 285 00.

Ny avfallstaxa från och med 1 januari 2017

Den nya avfalls­taxan har antagits av kommun­full­mäktige och börjar gälla från och med 1 januari 2017. Det innebär en höjning av av­gifterna och där bland annat grund­avgiften och avgiften för hämtning av rest­avfallet berörs.

Avfallstaxa för Järfälla kommun från och med 1 januari 2017PDF

Kontakta service­center

Vill du göra en beställning, ändra ditt abonne­mang, an­mäla flytt eller ägarbyte, göra en felanmälan? Eller du kanske har syn­punkter som du vill dela med dig av? Välkommen att kontakta oss på servicecenter!

Vid kontakt med oss behöver vi ditt kund­nummer, dina kontakt­uppgifter och din sop­hämtnings­adress. Om ditt ärende gäller fel­anmälan eller ägar­byte behöver vi även veta datum för när felet uppstod eller när ägarbytet kommer att ske.