Din sop­hämtning

Kommunen ansvarar för att hämta och ta hand om ditt hus­hålls­avfall. Alla som äger en fastighet måste ha ett abonne­mang för sophämt­ning.

I hushållsavfall ingår bland annat mat­avfall, rest­avfall samt slam- och fett­avfall. Det finns olika typer av abonne­mang beroende på din bo­ende­­form och hur du vill käll­sortera.

Teckna abonne­mang och beställ tilläggs­tjänster

Abonnemang för sop­hämt­ning tecknar du genom att kontakta servicecenter, telefon: 08‑580 285 00.

Gällande avfallstaxa från och med 1 januari 2017

Den nya avfalls­taxan har antagits av kommun­full­mäktige och börjar gälla från och med 1 januari 2017. Det innebär en höjning av av­gifterna och där bland annat grund­avgiften och avgiften för hämtning av rest­avfallet berörs.

Avfallstaxa för Järfälla kommun från och med 1 januari 2017PDF

Kontakta service­center

Vill du göra en beställning, ändra ditt abonne­mang, an­mäla flytt eller ägarbyte, göra en felanmälan? Eller du kanske har syn­punkter som du vill dela med dig av? Välkommen att kontakta oss på servicecenter!

Vid kontakt med oss behöver vi ditt kund­nummer, dina kontakt­uppgifter och din sop­hämtnings­adress. Om ditt ärende gäller fel­anmälan eller ägar­byte behöver vi även veta datum för när felet uppstod eller när ägarbytet kommer att ske.

Senast uppdaterad: 2017-10-26

Upp

På jarfalla.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?