Gå direkt till sidans innehåll

Ägarbyte för VA- och avfalls­abonnemang

Vid flytt eller ut­hyr­ning ska en ägar­bytes­blankett för VA- och avfalls­abonne­manget fyllas i och skickas till kommunen.

Du som fastighets­ägare ska till­sammans med nya ägaren läsa av vatten­mätaren. Det är viktigt att båda parter skriver under blanketten innan den skickas in, via e-post eller per post till kommunen.

Vid uthyrning av fastigheten, markera på blanketten "hyres­gäst" om fakturan ska gå till hyres­gästen. Uteblir betalning informeras du som fastighets­ägare av kommunen. Som fastighets­ägare är du betalnings­skyldig om hyres­gästen inte betalar fakturan.

När vi har fått in din flytt­anmälan kommer en slut­faktura att skickas ut. På den fakturan kommer du se det belopp som du har kvar att betala till kommunen eller om det finns en tillgodo­summa.

Beställ ägarbytes­blankett

Jag önskar att få blanketten skickad via: * (obligatorisk)
Jag önskar att få blanketten skickad via:








Senast uppdaterad: 2018-10-17

Upp