Konsu­ment­råd­givning

Konsument­rådgivningen är till för dig som konsument, när du till exempel köper en vara eller tjänst av ett företag.

Järfälla kommun har för närvarande ingen egen konsumentrådgivning. Om du som privatperson behöver konsument­rådgivning hänvisar vi till Konsumentverkets kundtjänst Hallå konsument, vilket är den snabbaste vägen för dig att få hjälp vid konsumentfrågor.

Kontakta Hallå konsument

Ring till Hallå konsument på telefon 0771‑525 525 (öppet måndag till torsdag 9-14 samt fredagar 9-12) eller via Hallå konsuments webbplats.

Webbplatsen hallakonsument.se

Tänk på att

  • Ha kvitton, papper eller andra dokument redo i ditt ärende
  • Konsument­rådgivningen gäller mellan dig som privatperson och ett företag, inte till dig som köpt något av en privat­person och inte heller vid köp mellan två företag

Läs mer

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.