Bli timvikarie på servicecenter!
Om du kontaktar kommunen så är det till servicecenter som svarar. På servicecenter hanterar vi runt 110 000 samtal, 24 000 skrivna ärenden och 6000-7000 besök per år. Vi har höga mål när det gäller tillgänglighet, trovärdighet och engagemang och strävar alltid till att bli bättre på att ge våra medborgare den bästa servicen.
Vill du komma och jobba med gäng som har roligt varje dag på jobbet då ska du söka till oss!
Vi är nyfikna och lär oss nytt varje dag, jobbar man här vet man det mesta om vad som händer i kommunen. Det är bra om man har en bred allmän kunskap om samhället då vi får alla typer av frågor till oss och mycket av vårt jobb går ut på att vägleda de som kontaktar oss till andra myndigheter eller företag. Telefon är vårt huvudsakliga arbetsverktyg så du måste gilla att prata och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det som är viktigt för oss är att våra timvikarier har möjlighet att hoppa in med kort varsel och att man kan jobba under lov, sommarperioden och i samband med jul och nyår.
Vi har öppet kontorsarbetstider måndag-torsdag 8-16.45, fredagar 8-15
Vi är uppdelade i tre svarsgrupper baserat på vilka frågor man ska svara på:
Grupp 1 – Stöd och omsorg
För att arbeta här behöver du tidigare arbetat med något socialt eller omsorgsarbete, vi tar gärna emot studenter som studerar till socionom.
Grupp 2 – Barn, utbildning, kultur och fritid
Bra att ha erfarenhet av barnomsorg och vuxenutbildning då många inkommande frågor handlar om detta. Det är denna grupp som bemannar vår besökslokal i Jakobsberg.
Grupp 3 – Bygga, bo och miljö + Företag Direkt
Den som har intresse av samhällsbyggnadsfrågor, miljö eller bygglov passar bäst i den här gruppen.
Våra lediga tjänster finns under Lediga jobb, men om vi inte har någon aktuell annons ute går det bra att maila till oss på kontakt@jarfalla.se