Här kan du vara med

Du som är nyanländ eller asylsökande och bosatt i Järfälla är välkommen! Det finns många som vill vara till hjälp när du vill lära dig svenska eller lära känna andra. Följ gärna vår Facebooksida Ny i Järfälla där du får regelbundna tips om aktiviteter där du kan delta.

Att gå med i en förening är ett bra sätt att lära känna andra samtidigt som du lär dig nya saker och ägnar tid åt sådant du tycker är intressant. I Järfälla kommuns föreningsregister hittar du föreningar i Järfälla där man kan gå med. Du kan även delta i olika aktiviteter för dig som är ny i Sverige.

Järfälla kommuns föreningsregister

Aktiviteter för dig som är ny i Sverige

Här hittar du också en lista över föreningar som särskilt arbetar med aktiviteter för dig som är ny i Sverige och är bosatt i Järfälla.

För mer information eller för att delta, maila integration@jarfalla.se!

Ny i Järfälla på Facebook

Senast uppdaterad:

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet

Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.

Upp