Gå direkt till sidans innehåll

Autogiro

Flertalet av kommunens fakturor kan betalas via autogiro. Det avser fakturor som i normal­fallet skickas löpande. Blankett för ansökan om autogiro kan skrivas ut via länk nedan. Autogiro kostar inget extra.

Vid autogiro får du fakturan som vanligt. Är det något som inte stämmer, kan du alltid stoppa en betalning genom att kontakta banken.

Med autogiro betalas dina fakturor genom att pengarna dras automatiskt från ditt bankkonto på förfallodagen. Du måste se till att det finns tillräckligt med pengar på ditt konto på förfallodagen. Om det inte finns tillräckligt med pengar på ditt konto på förfallodagen måste du själv betala fakturan på annat sätt.

Läs mer om villkoren för autogiro på anmälnings­blanketten.

Ansökan om autogiro

Ansökan om autogiro görs via kommunen.

Separat ansökan måste göras för respektive fakturatyp enligt nedan:

Vatten och avlopp samt avfall - pg 4912802-8PDF

Barnomsorg, hemtjänst, matersättning och larm - pg 4867604-3PDF

Hyror - pg 891503-5 - hyresdebiteringar för kommunens egna fastigheterPDF (gäller ej Järfällahus ABs fastigheter och inte heller till exempel korttidsboende)

Ifylld blankett ska under­tecknas och skickas per post till kommunen enligt anvisningar på blanketten.

Upp