Gå direkt till sidans innehåll

Autogiro

Flertalet av kommunens fakturor kan betalas via autogiro. Det avser fakturor som i normal­fallet skickas löpande. Blankett för ansökan om autogiro kan skrivas ut via länk nedan. Autogiro kostar inget extra.

Vid autogiro får du fakturan som vanligt. Är det något som inte stämmer, kan du alltid stoppa en betalning genom att kontakta banken.

Med autogiro betalas dina fakturor genom att pengarna dras automatiskt från ditt bankkonto på förfallodagen. Du måste se till att det finns tillräckligt med pengar på ditt konto på förfallodagen. Om det inte finns tillräckligt med pengar på ditt konto på förfallodagen måste du själv betala fakturan på annat sätt.

Läs mer om villkoren för autogiro på anmälnings­blanketten.

Ansökan om autogiro

Ansökan om autogiro görs via kommunen via e-tjänst eller blankett. Ifylld blankett ska under­tecknas och skickas per post till kommunen enligt anvisningar på blanketten.

Varje fakturatyp kräver separat ansökan:

Barnomsorg, hemtjänst, matersättning och trygghetslarm

E-tjänst för ansökan om autogiro för fakturor om barnomsorg, hemtjänst, matersättning och trygghetslarm (postgironummer 4867604-3)

Blankett för ansökan om autogiro för fakturor om barnomsorg, hemtjänst, matersättning och trygghetslarm (postgironummer 4867604-3)PDF

Vatten och avlopp samt avfall

Blankett för ansökan om autogiro för fakturor om vatten och avlopp samt avfall - postgironummer 4912802-8PDF

Hyror

Hyresdebiteringar för kommunens egna fastigheter (gäller ej Järfällahus AB:s fastigheter och inte heller till exempel korttidsboende).

Blankett för ansökan om autogiro för fakturor om hyror (postgironummer 891503-5)PDF

Senast uppdaterad: 2019-09-06

Upp