Fakturor till Järfälla kommun

Järfälla kommun tar idag huvudsakligen emot leverantörs­fakturor som e-fakturor. När du sänder oss din e-faktura registreras den dagen efter i vårt system, snabbt och säkert. Du slipper porto­kostnader, det är bättre för miljön och många leverantörer vittnar om tids­besparingar.

Det finns färdiga lösningar för att komma igång med e-fakturor utan stora för­ändringar oavsett om man har många eller få fakturor till oss. Tillsammans med vår samarbets­partner InExchange kan vi erbjuda allt från kostnadsfri webb­registrering för upp till 100 fakturor per år till exempelvis lösningar med virtuella skrivare som skickar e-fakturor direkt från ert affärs­system.

Kontakta oss gärna om du vill veta mer alternativt InExchange direkt (info@inexchange.se).

Undantaget sekretess­­belagda uppgifter

Fakturor som innehåller sekretesskyddade uppgifter, är ställda till social­förvaltningen och vissa som har referens­­nummer som börjar med 3 behöver vi fortsatt få i pappers­format på samma sätt som idag. Prata med din beställare/kontakt­person hos oss ifall du undrar om din faktura omfattas av något av dessa undantag.

Ange alltid referens­nummer

Beställarens referens­nummer måste alltid anges på fakturan. Järfälla kommun använder referensnummer för att identifiera till vem fakturan ska skickas för elektroniskt godkännande och attest. Om referens­nummer saknas försvåras och försenas hanteringen av fakturan.

Fakturerings­adress

Nedanstående faktura­adress ska användas för leverantörs­fakturor till kommunen:
 
Järfälla kommun
Fakturacentralen
Box 75
177 22 Järfälla

Betalningsvillkor

Kommunen tillämpar betalnings­villkoret 30 dagar efter ankomstdag. Fak­turering får endast ske i efter­skott. Fakturerings­avgift eller andra administrativa avgifter accepteras ej.

Upp

På jarfalla.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?