Gå direkt till sidans innehåll

Järfällas service till företag allt bättre

Järfällas företagare är allt mer nöjda med kommunens service. Det står klart när SKR presenterar sina öppna jämförelser av företagsklimatet i kommunerna, där Järfälla nu tar ett stort kliv framåt och placerar sig bland de främsta kommunerna i länet.

Mätning av hur nöjda företagare är med kommunernas service har nu genomförts för åttonde gången sedan 2010. För 2020 ökar genomsnittet för NKI-värdet (NKI: Nöjd kund-index) i Sverige från 73 till 74 av 100 möjliga. Järfälla ökar ännu mer, från 73 till 79, vilket placerar kommunen på 22 plats i riket och fjärde plats i länet.

– Ett livskraftigt företagande är viktigt för Järfälla och ett gott företagsklimat är grunden för att bygga vår kommun stark. Som företagare ska man känna att man är viktig för kommunen. Att vi har förbättrat vårt resultat i NKI:n ser jag som ett viktigt steg mot ett företagsklimat i toppklass, säger Emma Feldman (M), kommunstyrelsens ordförande i Järfälla och ordförande i Järfälla Näringslivs AB.

Företagsklimatet är ett av fokusområdena i kommunens näringslivsstrategi som bland annat innehåller åtgärder kring medarbetarnas syn på företagens samhällsroll, att förbättra service och servicekultur samt att öka utbudet av digitala tjänster för företagare.

– Tack alla företagare som tar sig tid att svara på SKR:s frågor. Det är så viktigt att vi konkret får reda på det vi kan förbättra. Jag ser att många medarbetare jobbar hårt ute i verksamheterna, och det är kul när våra ansträngningar märks i en sån här mätning. Vi har fortfarande mycket kvar att göra, men ett sånt här resultat ger såklart extra energi till vårt förbättringsarbete, säger Vesna Jovic, kommundirektör.

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.



Upp