Nu spelar vi in inkommande samtal
För att skydda personal spelar vi nu in alla inkommande samtal till Servicecenter. Ljudfilerna raderas efter 60 minuter.
Från och med den 12 september spelas alla samtal till Servicecenter in. Ljudfilerna raderas efter 60 minuter och endast behörig personal har åtkomst till ljudfilerna. Endast de samtal där det upplevs ett hot mot person eller verksamhet sparas i syfte att lämnas över till polis eller verksamhetschef. Alla hot polisanmäls.
Efter att ljudfilen sparats och lämnats över kommer ljudfilen raderas från kommunens ärendehanteringssystem.
Syftet med inspelningarna är dels att vid hot kunna lämna ett bra underlag för vidare hantering, ett annat syfte med inspelningarna är för att uppfylla de krav vi har som arbetsgivare, enligt Arbetsmiljöverkets föreskrift (AFS 1993:2) ska arbetsgivaren förebygga och följa upp/dokumentera förekomster av hot och våld för anställda.
Kontakta oss
Hitta kontaktuppgifter till Servicecenter här
Hur behandlar vi dina personuppgifter?
Personuppgiftsbehandlingar inom Servicecenter Pdf, 138.8 kB.