Klagomål & kvalitetsarbete Lärcentrum
Det är viktigt för oss att klagomål kommer fram. Du kan framföra dem på följande sätt.
Om möjligt, tala med klassläraren
Tala i första hand med din lärare eller annan personal på skolan om problemet. Om du inte blir nöjd eller inte känner att du kan tala med läraren, så kan du vända dig till rektorn.
Tala med rektor
Du kan kontakta skolans rektor för att framföra ditt klagomål.
Här hittar du våra kontaktuppgifter
Om du fortfarande inte är nöjd kan du kontakta skolans huvudman på kommunen.
Kontakta huvudmannen
För att kontakta skolans huvudman, följ länken nedan.
Så arbetar vi med kvalitetsutveckling
En gång om året besvarar alla elever på Lärcentrum en enkät. Frågorna handlar bland annat om hur man upplever undervisningen, om man känner sig trygg i skolan och mycket annat. Samma enkät görs på alla skolor i Stockholms län och resultaten jämförs mellan skolorna.
Elevernas enkätsvar ligger sedan till grund för det löpande kvalitetsarbetet på Lärcentrum, t.ex. när vi tar fram vår arbetsplan och verksamhetsmål.