Rutiner och manualer
Här hittar du rutiner som måste följas för att brukaren skall få rätt avgift och du som utförare skall få rätt ersättning.
Rätta senast dagen efter
Ett arbetspass i Phoniro Care skall rättas samma dag som det utförts eller senast dagen efter. Annars får brukaren fel avgifter och du som utförare riskerar att bli utan ersättning.
- Vid månadsskiftet har du som utförare två vardagar på dig att registrera klart i Phoniro Care.
- Klockan 21.00 den andra vardagen i en ny månad låses den föregående månaden. Då går det inte längre att göra några ändringar på den föregående månaden.
Ångra och korrigera
Ett godkänt arbetspass kan ångras och ändras om det ej har gått över till Procapita. Överföring till Procapita sker 36 timmar efter att du har godkänt ett arbetspass. Då är informationen låst och kan inte längre rättas i Phoniro Care. Om du då upptäcker fel får du anmäla dem till avgiftshandläggarna enligt rutinen nedan.
Manual till utförare vid felregistreringar i Phoniro Care Pdf, 313 kB.
Senast uppdaterad:
Jag upplever att den här sidan har brister i tillgänglighet
Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.
Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven
Påtala bristande tillgänglighet
Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format
Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.