Rutiner och manualer

Här hittar du rutiner som måste följas för att brukaren skall få rätt avgift och du som utförare skall få rätt ersättning.

Rätta senast dagen efter

Ett arbetspass i Phoniro Care skall rättas samma dag som det utförts eller senast dagen efter. Annars får brukaren fel avgifter och du som utförare riskerar att bli utan ersättning.

  • Vid månadsskiftet har du som utförare två vardagar på dig att registrera klart i Phoniro Care.
  • Klockan 21.00 den andra vardagen i en ny månad låses den föregående månaden. Då går det inte längre att göra några ändringar på den föregående månaden.

Ångra och korrigera

Ett godkänt arbetspass kan ångras och ändras om det ej har gått över till Procapita. Överföring till Procapita sker 36 timmar efter att du har godkänt ett arbetspass. Då är informationen låst och kan inte längre rättas i Phoniro Care. Om du då upptäcker fel får du anmäla dem till avgiftshandläggarna enligt rutinen nedan.

Felregistreringar i Phoniro Care efter överföringPDF

Blankett felregistrering Phoniro CareWord         


Support

Om du behöver support:

  1. Läs Järfällas lathundar.
  2. Kontakta superanvändare.
  3. Superanvändare kontaktar kommunens support.

E-post: kontakt@jarfalla.se

Telefon: 08-580 299 96

Järfälla kommun ansvarar för kontakter med Tieto eller Phoniro Care. Du som utförare kan inte ringa direkt till Phoniro Systems.

Kontakta oss | Frågor & svar