Rutiner och manualer
Här hittar du rutiner som måste följas för att brukaren skall få rätt avgift och du som utförare skall få rätt ersättning.
Rätta senast dagen efter
Ett arbetspass i Phoniro Care skall rättas samma dag som det utförts eller senast dagen efter. Annars får brukaren fel avgifter och du som utförare riskerar att bli utan ersättning.
- Vid månadsskiftet har du som utförare två vardagar på dig att registrera klart i Phoniro Care.
- Klockan 21.00 den andra vardagen i en ny månad låses den föregående månaden. Då går det inte längre att göra några ändringar på den föregående månaden.
Ångra och korrigera
Ett godkänt arbetspass kan ångras och ändras om det ej har gått över till Procapita. Överföring till Procapita sker 36 timmar efter att du har godkänt ett arbetspass. Då är informationen låst och kan inte längre rättas i Phoniro Care. Om du då upptäcker fel får du anmäla dem till avgiftshandläggarna enligt rutinen nedan.
Manual till utförare vid felregistreringar i Phoniro Care Pdf, 313 kB.