Utbildning och utrustning

Järfälla kommun erbjuder utbildning i Phoniro Care till dig som är godkänd utförare för att använda kvittensknapp och nyckelfri hemtjänst.

Du utser minst två superanvändare som får introduktion och utbildning. Superanvändarna får i sin tur utbilda resten av personalen. 

Du som verksamhetschef ansvarar för personalens behörighet i Phoniro Care.

Järfälla kommun tillhandahåller:

  • programvaran Phoniro care och Phoniro App.
  • information, lathundar och support.
  • kvittensknappar till brukarens hem.
  • Digitalt låsvred till brukarens dörr.
  • Digitalt låsvred som sätts upp i hemtjänstlokalen för utbildning.

Du som utförare står för:

  • telefoner.
  • mobilabonnemang.

Telefonen skall vara en "smartphone" med stöd för 3/4G-nätet. Den skall ha minst Android 4.4 som operativsystem och kommunicera med NFC-teknik. En lista på testade modeller kan fås av systemförvaltaren.

Mobilabonnemanget behöver innehålla minst 1 GB datatrafik.

Support

Om du behöver support:

1. Läs Järfällas lathundar.

 

2. Kontakta superanvändare.

 

3. Superanvändare kontaktar kommunens support.

 

E-post: kontakt@jarfalla.se

 

Telefon: 08-580 299 96

 

Järfälla kommun ansvarar för kontakter med Tieto eller Phoniro Care. Du som utförare kan inte ringa direkt till Phoniro Systems.

Kontakta oss | Frågor & svar