Utbildning och utrustning

Järfälla kommun erbjuder utbildning i Phoniro Care till alla godkända utförare.

Varje utförare ska utse minst två så kallad superanvändare som går introduktion och utbildningen hos systemförvaltaren. Superanvändarna får i sin tur utbilda resten av personalen hos utföraren. Utföraren ansvarar för personalens behörighet i Phoniro Care.

Järfälla kommun tillhandahåller programvaran, information, lathundar och manualer samt ger support via systemförvaltaren.

Järfälla kommun tillhandahåller kvittensknappar som utföraren skall sätta upp i brukarens hem.

Utföraren står för telefoner och mobilabonnemang. Telefonen skall vara en "smartphone" med stöd för 3/4G -nätet. Den skall ha minst Android 4.4 som operativsystem och kommunicera med NFC-teknik. En lista på testade modeller kan fås av systemförvaltaren.

Mobilabonnemanget behöver innehålla minst 1 GB datatrafik.

Support

Om du behöver support:

1. Läs Järfällas lathundar och manualer i Phoniro Care
supportdel.

2. Kontakta den person som är superanvändare eller administratör inom din organisation/företag för hjälp.

3. Superanvändare och administratörer kan kontakta Järfälla kommuns applikationssupport för mer hjälp.

E-post: kontakt@jarfalla.se

Telefon: 08-580 299 96

Applikationssupporten ansvarar för fortsatta kontakter med Tieto eller Phoniro Care vid behov. Du kan inte ringa direkt till Phoniro Systems.

Kontakta oss | Frågor & svar