Innehåll

Klotter­sanering

Järfälla kommun har en klotterpolicy som innebär att klotter ska tas bort inom tre arbets­dagar från in­kommen anmälan.

Så anmäler du klotter

Varje enskild fastighetsägare står för sanering av klotter på sin egendom och fastighet. Klotter på privata fastigheter ska därför anmälas direkt till fastighets­ägaren. Gör en anmälan till servicecenter om du antar att klottret är på kommunal mark.

Du kan även ringa till service­center på telefonnummer 08‑580 285 00 och göra din anmälan.

Senast uppdaterad:

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.



Upp