Utebliven hämtning

Har ditt avfall inte hämtats på utsatt tidpunkt?

Vår entrepenör har hela dagen och kvällen på sig att tömma kärlet och kärlen ska vara utställda senast kl 07.00 på tömningsdagen.

Klicka på länken till e-tjänsten för att se orsaken. Kom ihåg att låta kärlet stå kvar. Ni kan behöva göra en åtgärd så att entreprenören får möjlighet att tömma kärlet nästkommande vardag. Ni behöver inte meddela oss om att åtgärden är genomförd, entreprenören kommer till din fastighet för ett nytt tömningsförsök ändå.

I e-tjänsten nedan kan du se orsaken till varför ditt kärl inte har blivit tömt.

Kontrollera ditt kärl

Den uteblivna hämtningen kan bero att sophämtaren inte haft möjlighet att tömma kärlet på grund av hinder eller annan avvikelse på platsen. Kontrollera ditt kärl då ett meddelande lämnas för att förklara orsaken till den uteblivna hämtningen.

Läs mer

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.