Innehåll

Nu finns Statens servicecenter i Jakobsberg

Statens servicecenter öppnar idag sitt nya kontor i Jakobsberg där Järfällabor och företagare erbjuds vägledning och service i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

I en utökad satsning etablerar Statens Servicecenter nya servicekontor på flera platser i Stockholmsområdet. En av platserna är centrala Jakobsberg och syftet är att komma närmare kommuninvånarna och att därmed kunna ge vägledning och service på plats för den som önskar.

Möjlighet till samlad service

För kommunens del innebär Statens servicecenters etablering en god möjlighet att kunna erbjuda en sammanhållen service till kommuninvånarna. Besökare kan ibland ha svårt att navigera mellan kommunens och statens ansvarsområden. Genom en lokal samordning av verksamheterna ökar tillgängligheten och möjligheten till service nära hemmet för dem som har störst behov av stöd.

– Jag tror det betyder mycket för samhällsnyttan att statens service kommer närmare Järfällaborna. Det är viktigt och glädjande att både medborgare och företag kan få statlig service i Jakobsberg, säger Eva Ullberg (S), kommunstyrelsens ordförande i Järfälla.

Fler besökare till Jakobsbergs centrum

Statens servicecenters etablering av det nya kontoret kan också innebära en tillströmning av besökare till Jakobsbergs centrum vilket är positivt för det lokala näringslivet.

– En bättre samhällsservice är en viktig del i vår strategi för att lyfta Jakobsberg. Jag tror att ett blandat utbud av handel och service är nyckeln till att fler ska besöka vårt centrum, och statens servicekontor kommer att bli en värdefull pusselbit i det arbetet, säger Eva Ullberg.

Just nu pågår flera olika utvecklingsprojekt i Jakobsberg parallellt. Här har vi samlat information och länkar för dig som är nyfiken på hur framtidens Jakobsberg kommer att se ut.

Här kan du läsa om utvecklingen av Jakobsberg

Statens servicecenter i Jakobsberg

Det nya kontoret finns på Riddarplatsen 3 i Jakobsbergs centrum, i den så kallade Postgången.

Observera att kontoret öppnar för besök kl. 14 den 16 januari.

Här kan du se öppettider och kontaktuppgifter till Statens servicecenters kontor i Jakobsberg.

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.



Upp