Trygg­hets­larm

Med trygghets­larm får du snabbt och enkelt kontakt med personal när du behöver akut hjälp hemma. Du har tillgång till hjälp alla dagar i veckan.

Så fungerar trygghetslarm

  • Larmet består av en larmklocka som du bär runt handleden eller i ett band runt halsen.
  • När du behöver hjälp trycker på larmknappen. Då ringer du automatiskt upp en larmcentral. Där finns personal som svarar dygnet runt. Personalen kommer hem till dig så fort som möjligt.
  • Du kan larma överallt i din bostad men inte utomhus. Larmklockan är vattentät.
  • Larmet är mobilt och kopplas in i ditt eluttag. Du behöver inte ha ett abonne­mang för fast telefoni.

Så ansöker du

Spara ned blanketten på din dator, skriv ut, skriv under och skicka den till adressen som står angiven. En hand­läggare ringer upp dig inom några dagar.

Om du behöver hjälp med att ansökan, kontakta din handläggare eller Servicecenter på telefon 08-580 285 00, tonval 1.

Ansöknings­blankett och länkar

Blanketten Ansökan av vissa insatser enligt socialtjänstlagenlänk till annan webbplats

Läs mer om ansökan steg för steg

Läs om hur du överklagar ett beslut

Aktuella avgifter för trygghetslarm

Senast uppdaterad: 2017-11-13

Upp

På jarfalla.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?