Avfall
På den här sidan kan du få svar på några av de vanligaste frågorna och svaren kring din avfallshantering.
Vad kostar mitt abonnemang?
Svar på frågan: Du kan enkelt ta reda på vad ditt abonemang kostar igenom att räkna ut din avgift
Mitt kärl är fullt, kan jag beställa en extra tömning?
Svar: Har ni behov av en extra hämtning utöver ordinarie hämtningsdag kan det beställas. Hämtningen sker antingen samma dag eller nästa vardag. En extra tömning kostar 125 Kronor.
Ni har varit och tömt mitt kärl men den är fortfarande halvfull!?
Svar:
Mitt kärl har gått sönder, kan ni hjälpa mig?
Svar: Vi kommer och reparerar ditt kärl! Var noga med att beskriva vad som har gått sönder i kärlet. Detta för att vi ska kunna vara så behjälpliga som möjligt. Antingen så reparerar vi ditt kärl eller så byter vi ut det om inte reparation är möjlig, och detta är kostnadsfritt.
Här kan du beställa en reparation.
Senast uppdaterad:
Jag upplever att den här sidan har brister i tillgänglighet
Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.
Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven
Påtala bristande tillgänglighet
Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format
Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.