Mer digital post från Järfälla kommun
Nu skickar Järfälla kommun fler brev till din digitala brevlåda. Om du inte har en digital brevlåda får du pappersbrev, precis som tidigare.

Vi arbetar med digitalisering för att kunna erbjuda enklare och bättre tjänster för dig som bor i kommunen. I dag erbjuder vi till exempel digitala fakturor så att du enkelt kan ta del av dina utbetalningar i mobilen eller på webben. Nu anpassar vi även vår posthantering så att du alltid har tillgång till din post och kan ta emot den snabbt, säkert och miljövänligt.
Vad innebär det här för dig?
Du som är ansluten till en digital brevlåda får allt fler brev digitalt. Du kommer att märka att antalet digitala brev ökar successivt. Du behöver inte göra något, det sker automatiskt.
Samtidigt fortsätter vissa av våra verksamheter att skicka pappersbrev till dig. Det beror bland annat på att vissa handlingar behöver skickas i fysisk form. Det gäller oavsett om du har en digital brevlåda eller inte.
Om du inte är ansluten till en digital brevlåda får du all post till din vanliga brevlåda, precis som tidigare.
Om du har en digital brevlåda men inte vill ha din post dit, behöver du avaktivera Järfälla kommun i din digitala brevlåda. Då skickar vi bara pappersbrev till dig.
Så här ansluter du till en digital brevlåda
Du kan ansluta dig till en digital brevlåda på Myndigheten för digital förvaltnings webbplats: digg.se. Där kan du läsa om vilka digitala brevlådor som finns och vilken som passar dig bäst.
Anslut till en digital brevlåda
Du som är senior kan du få hjälp av en digital hemguide utan kostnad. På kommunens webbplats finns mer information om hur du bokar ett personligt besök eller ett samtal för rådgivning.
Har du några frågor? Du är välkommen att kontakta kommunens servicecenter. Ring: 08-580 285 00 eller skicka e-post till: kontakt@jarfalla.se.