Innehåll

Trygg­hets­larm

Med trygghets­larm får du snabbt och enkelt kontakt med personal när du behöver akut hjälp hemma. Du har tillgång till hjälp alla dagar i veckan.

Så fungerar trygghetslarm

  • Larmet består av en larmklocka som du bär runt handleden eller i ett band runt halsen.
  • När du behöver hjälp trycker på larmknappen. Då ringer du automatiskt upp en larmcentral. Där finns personal som svarar dygnet runt. Personalen kommer hem till dig så fort som möjligt.
  • Du kan larma överallt i din bostad men inte utomhus. Larmklockan är vattentät.
  • Larmet är mobilt och kopplas in i ditt eluttag. Du behöver inte ha ett abonne­mang för fast telefoni.

Så ansöker du om trygghetslarm

Ansök via e-tjänsten bistånd och hjälp eller blanketten Bistånd enligt SoL som finns i e-tjänsten.

Ansök om trygghetslarm - e-tjänst och blankett

Om du behöver hjälp med att ansökan, kontakta din handläggare eller Servicecenter.

Telefon: 08-580 285 00, tonval 1.

Mer om trygghetslarm

Läs om hur du överklagar ett beslut

Aktuella avgifter för trygghetslarm

Senast uppdaterad:

Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service syftar till att göra den digitala servicen mer tillgänglig, särskilt för personer med funktionsnedsättning. Om du upplever att webbplatsen inte lever upp till det kan du meddela oss här eller begära ut otillgängligt innehåll i alternativt format.

Läs mer i vår tillgänglighetsredogörelse om du vill veta hur väl vår webbplats uppfyller kraven

Påtala bristande tillgänglighet




Begär att få otillgängligt innehåll levererat i alternativt format

Om du upplever att du på grund av bristande tillgänglighet inte kan ta del av innehåll kan du begära att få detta levererat i ett alternativt format. Fyll i formuläret så återkopplar vi till dig.



Upp